Edytujesz Cegielnia w Obornikach Wielkopolskich
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Uwaga: Nie jesteś zalogowany. Jeśli wykonasz jakąkolwiek zmianę, Twój adres IP będzie widoczny publicznie. Jeśli zalogujesz się lub utworzysz konto, Twoje zmiany zostaną przypisane do konta, wraz z innymi korzyściami.
Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja | Twój tekst | ||
Linia 2: | Linia 2: | ||
=Kolej cegielniana= | =Kolej cegielniana= | ||
− | Kolej cegielni w Obornikach funkcjonowała do końca lat 90. XX w. Trasa miała ok. 1 km długości i rozgałęziała się na prawdopodobnie 3 linie. Oglądając uważnie topografię terenu można stwierdzić, że jedna linia szła wzdłuż linii kolejowej nr 354 (zachowany podkład), druga szła na południe z cegielni i przecinała drogę Oborniki - Gołaszyn wjeżdżając do wyrobiska(zachowany podkład), a trzecia odgałęziała się zaraz za cegielnią i wjeżdżała do wyrobiska wschodniego. | + | Kolej cegielni w Obornikach funkcjonowała do końca lat 90. XX w. Trasa miała ok. 1 km długości i rozgałęziała się na prawdopodobnie 3 linie. Oglądając uważnie topografię terenu można stwierdzić, że jedna linia szła wzdłuż linii kolejowej nr 354 (zachowany podkład), druga szła na południe z cegielni i przecinała drogę Oborniki - Gołaszyn wjeżdżając do wyrobiska(zachowany podkład), a trzecia odgałęziała się zaraz za cegielnią i wjeżdżała do wyrobiska wschodniego. |
− | |||
=Pozostałości= | =Pozostałości= | ||
Po linii pozostawały do 2013 ślady szyn w drodze łączącej Oborniki i Gołaszyn, w trasie biegnącej wzdłuż linii kolejowej. Po remoncie drogi w sierpniu 2013 elementy te zdemontowano. W terenie można również doszukać się podkładów i starotorza. | Po linii pozostawały do 2013 ślady szyn w drodze łączącej Oborniki i Gołaszyn, w trasie biegnącej wzdłuż linii kolejowej. Po remoncie drogi w sierpniu 2013 elementy te zdemontowano. W terenie można również doszukać się podkładów i starotorza. |