Edytujesz Czop skrętu
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Uwaga: Nie jesteś zalogowany. Jeśli wykonasz jakąkolwiek zmianę, Twój adres IP będzie widoczny publicznie. Jeśli zalogujesz się lub utworzysz konto, Twoje zmiany zostaną przypisane do konta, wraz z innymi korzyściami.
Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja | Twój tekst | ||
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | Zasadniczy element połączenia [[Wózek|wózka]] z nadwoziem pojazdu kolejowego, realizujący przenoszenie sił między nadwoziem a wózkiem, oraz pozwalający na skręty wózka w płaszczyźnie poziomej względem nadwozia pojazdu. Zależnie od przenoszonych sił wyróżnia się | + | Zasadniczy element połączenia [[Wózek|wózka]] z nadwoziem pojazdu kolejowego, realizujący przenoszenie sił między nadwoziem a wózkiem, oraz pozwalający na skręty wózka w płaszczyźnie poziomej względem nadwozia pojazdu. Zależnie od przenoszonych sił wyróżnia się następujące rodzaje czopów skrętu: |
+ | 1. Czop skrętu przenoszący tylko siły pociągowe i hamowania - poziome. | ||
+ | 2. Czop skrętu przenoszący tylko siły pionowe - od ciężaru nadwozia. | ||
+ | 5. Czop skrętu przenoszący siły poziome i pionowe. | ||
[[Kategoria:Hasła encyklopedyczne]] | [[Kategoria:Hasła encyklopedyczne]] | ||
[[Kategoria:Części taboru kolejowego]] | [[Kategoria:Części taboru kolejowego]] |