Edytujesz Numeracja taboru wąskotorowego PKP (CETAR)
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Uwaga: Nie jesteś zalogowany. Jeśli wykonasz jakąkolwiek zmianę, Twój adres IP będzie widoczny publicznie. Jeśli zalogujesz się lub utworzysz konto, Twoje zmiany zostaną przypisane do konta, wraz z innymi korzyściami.
Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja | Twój tekst | ||
Linia 1: | Linia 1: | ||
Nowy system numeracji wagonów wąskotorowych eksploatowanych na kolejach dojazdowych (wąskotorowych) będących w zarządzie Polskich Kolei Państwowych został wprowadzony pismem Ministerstwa Komunikacji - Centralnego Zarządu Kolei Dojazdowych nr CZKD 4a-616-7/74 z dnia 21 sierpnia 1974. | Nowy system numeracji wagonów wąskotorowych eksploatowanych na kolejach dojazdowych (wąskotorowych) będących w zarządzie Polskich Kolei Państwowych został wprowadzony pismem Ministerstwa Komunikacji - Centralnego Zarządu Kolei Dojazdowych nr CZKD 4a-616-7/74 z dnia 21 sierpnia 1974. | ||
− | System ten wprowadzono ''dla umożliwienia wdrożenia systemu "CETAR' (scentralizowanego obliczania i rozliczania, z zastosowaniem techniki elektronicznego przetwarzania danych, należności za przewóz kolejami przesyłek towarowych)''. Postanowienia zawarte w przywołanym wyżej piśmie miały być stosowane do czasu opracowania nowych przepisów WM-11 (co nigdy nie nastąpiło). Przenumerowniu podlegały wagony towarowe, pasażerskie oraz motorowe, a także wagony nienależące do PKP kursujące na sieci kolei wąskotorowych zarządzanych przez PKP | + | System ten wprowadzono ''dla umożliwienia wdrożenia systemu "CETAR' (scentralizowanego obliczania i rozliczania, z zastosowaniem techniki elektronicznego przetwarzania danych, należności za przewóz kolejami przesyłek towarowych)''. Postanowienia zawarte w przywołanym wyżej piśmie miały być stosowane do czasu opracowania nowych przepisów WM-11 (co nigdy nie nastąpiło). Przenumerowniu podlegały wagony towarowe, pasażerskie oraz motorowe, a także wagony nienależące do PKP kursujące na sieci kolei wąskotorowych zarządzanych przez PKP. |
Nowe numery nanoszono na wagony stopniowo: | Nowe numery nanoszono na wagony stopniowo: | ||
Linia 38: | Linia 38: | ||
| 1 | | 1 | ||
|- | |- | ||
− | | ''' | + | | '''Jak odczytać''' |
| koleje wąskotorowe | | koleje wąskotorowe | ||
| ładowność | | ładowność | ||
Linia 47: | Linia 47: | ||
| cyfra samokontroli | | cyfra samokontroli | ||
|- | |- | ||
− | | ''' | + | | '''Opis''' |
| wąskotorowa | | wąskotorowa | ||
| o ładowności 17 ton | | o ładowności 17 ton | ||
Linia 153: | Linia 153: | ||
| 6 | | 6 | ||
|- | |- | ||
− | | ''' | + | | '''Jak odczytać''' |
| koleje wąskotorowe | | koleje wąskotorowe | ||
| Liczba miejsc siedzących | | Liczba miejsc siedzących | ||
Linia 163: | Linia 163: | ||
| cyfra samokontroli | | cyfra samokontroli | ||
|- | |- | ||
− | | ''' | + | | '''Opis''' |
| wąskotorowy | | wąskotorowy | ||
| z 10 miejscami siedzącymi | | z 10 miejscami siedzącymi | ||
Linia 196: | Linia 196: | ||
| 9 | | 9 | ||
|- | |- | ||
− | | ''' | + | | '''Jak odczytać''' |
| koleje wąskotorowe | | koleje wąskotorowe | ||
| Liczba miejsc siedzących | | Liczba miejsc siedzących | ||
Linia 206: | Linia 206: | ||
| cyfra samokontroli | | cyfra samokontroli | ||
|- | |- | ||
− | | ''' | + | | '''Opis''' |
| wąskotorowy | | wąskotorowy | ||
| z 18 miejscami siedzącymi | | z 18 miejscami siedzącymi | ||
Linia 213: | Linia 213: | ||
| na tor 785 mm | | na tor 785 mm | ||
| dwuosiowy | | dwuosiowy | ||
− | | wagon spalinowy nr | + | | wagon spalinowy nr 4 |
| cyfra samokontroli | | cyfra samokontroli | ||
|} | |} | ||
Linia 233: | Linia 233: | ||
# dwunasta cyfra: cyfra samokontroli | # dwunasta cyfra: cyfra samokontroli | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
== Wzory nowych numerów == | == Wzory nowych numerów == | ||
Linia 331: | Linia 241: | ||
</gallery> | </gallery> | ||
− | == | + | == Źródło == |
− | * [[Archiwum:Pismo CZKD w sprawie ustalenia nowej | + | * [[Archiwum:Pismo CZKD w sprawie ustalenia nowej numaracji wagonów wąskotorowych (1974)|Pismo Ministerstwa Komunikacji - Centralnego Zarządu Kolei Dojazdowych nr 4a-616-7/74 z dnia 21 sierpnia 1974 (wraz z załącznikami) w sprawie wdrożenia nowego systemu numeracji wagonów towarowych i pasażerskich eksploatowanych na kolejach wąskotorowych będących pod zarządem Polskich Kolei Państwowych]] |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− |