Edytujesz Tabor:Lw-00036

Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Uwaga: Nie jesteś zalogowany. Jeśli wykonasz jakąkolwiek zmianę, Twój adres IP będzie widoczny publicznie. Jeśli zalogujesz się lub utworzysz konto, Twoje zmiany zostaną przypisane do konta, wraz z innymi korzyściami.

Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.

Aktualna wersja Twój tekst
Linia 5: Linia 5:
 
|Numer=1847
 
|Numer=1847
 
|Rok produkcji=1966
 
|Rok produkcji=1966
|Ostatnie oznaczenie=WKW 3
+
|Ostatnie oznaczenie=b/d
 
|Ostatni rozstaw=600 mm
 
|Ostatni rozstaw=600 mm
|Ostatni typ silnika=S324HL
+
|Ostatni typ silnika=Nieznany
 
|Ostatnie stacjonowanie=Wigierska Kolej Wąskotorowa
 
|Ostatnie stacjonowanie=Wigierska Kolej Wąskotorowa
 
|Ostatni kraj=Polska
 
|Ostatni kraj=Polska
 
|Właściciel=Wigierska Kolej Wąskotorowa
 
|Właściciel=Wigierska Kolej Wąskotorowa
 
|Kolej=Wigierska Kolej Wąskotorowa
 
|Kolej=Wigierska Kolej Wąskotorowa
|Uwagi=Napęd łańcuchowy, zakryty fartuchami. Zielona z czerwonym czołem z żółtymi pasami w formie podwójnego V. Dodatkowe daszki z przodu i tyłu budki i wysoki komin.
+
|Opis=Cegielnia w Pogalewie i numer 1847 według B. Pokropińskiego<ref>Bogdan Pokropiński: ''Lokomotywy spalinowe produkcji polskiej'', 2009, s. 161</ref>. Najpóźniej od zimy 2000/2001 na Wigierskiej Kolei Wąskotorowej, sprawna<ref>[[Biblioteka:A-05879|Marek Malczewski: ''Płociczno'', "Świat Kolei" nr 9/2001, s.6]]</ref>. Do jej uruchomienia wykorzystano części z lokomotywy [[Tabor:Lw-02996|WLs40-1053]]<ref>[[Biblioteka:A-06836|"Świat Kolei" 2/2003]], s. 6</ref>. Przeniesienie napędu przerobione na łańcuchowe. W 2024 sprawna.<br>
|Opis=Cegielnia w Pogalewie i numer 1847 według B. Pokropińskiego<ref>Bogdan Pokropiński: ''Lokomotywy spalinowe produkcji polskiej'', 2009, s. 161</ref><ref>[[Biblioteka:A-06836|"Świat Kolei" 2/2003]], s. 6</ref> (w niektórych źródłach błędnie odczytany numer 1817<ref>[[Biblioteka:A-05657|"Świat Kolei" 4/2001]], s. 30</ref>). Od 2000 na Wigierskiej Kolei Wąskotorowej,  sprawna<ref>[[Biblioteka:A-05879|Marek Malczewski: ''Płociczno'', "Świat Kolei" nr 9/2001, s.6]]</ref>. Po 2015 przeniesienie napędu przerobione na łańcuchowe, zakryte fartuchami<ref>Na zdjęciach z 2015 napęd wiązarowy https://forum.modelarstwo.info/threads/stacja-p%C5%82ociczno-tartak-wigierska-kolej-w%C4%85skotorowa.4817/</ref>. W 2024 sprawna.<br>
+
W niektórych źródłach błędny numer 1817<ref>[[Biblioteka:A-05657|"Świat Kolei" 4/2001]], s. 30</ref>.
Kolor zielony, czoło czerwone z żółtymi pasami w formie podwójnego V, na żaluzji przymocowana podkowa (przynajmniej od 2015). Wcześniej czołowa żaluzja czerwona w białym obramowaniu (2006). Lokomotywa określana na kolei jako "czerwona". na tylnej ścianie żółte pasy w formie podwójnego V, wcześniej bez pasów (2006).<br> Nietypowe daszki z przodu i tyłu budki, wysoki komin ze stożkiem na szczycie i cylindrycznym zgrubieniem pośrodku, pomosty z przodu i tyłu, lusterka boczne. Oznakowanie WKW 3 przynajmniej od 2021<ref>https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=oXd1sNn70Nk</ref> <br>
 
 
|Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Cegielnia "Pogalewo Małe"|1966|2000}}{{Lw stacjonowanie|Wigierska Kolej Wąskotorowa, Płociczno|2000|nadal}}
 
|Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Cegielnia "Pogalewo Małe"|1966|2000}}{{Lw stacjonowanie|Wigierska Kolej Wąskotorowa, Płociczno|2000|nadal}}
|Oznaczenie={{Lw oznaczenie|brak|1966|b/d}}{{Lw oznaczenie|WKW 3|b/d|nadal}}
+
|Oznaczenie={{Lw oznaczenie|b/d|b/d|b/d}}
 
|Rozstaw={{Lw rozstaw|600 mm|1966|nadal}}
 
|Rozstaw={{Lw rozstaw|600 mm|1966|nadal}}
|Grafika=WKW 2024 DSC05633.jpg
+
|Grafika=Płociczno lokomotywa2 18.07.2009 p.jpg
|Opis grafiki=WKW 3 w maju 2024
 
|Foto1=WKW 2024 105440330.jpg
 
|Opis1=WKW 3 w maju 2024
 
|Foto2=WKW 20204 105558596.jpg
 
|Opis2=WKW 3 w maju 2024
 
 
}}
 
}}

Wkład na Enkol jest udostępniany na licencji Creative Commons – za uznaniem autora, na tych samych zasadach (szczegóły w Enkol:Prawa autorskie). Jeśli nie chcesz, żeby Twój tekst był dowolnie zmieniany przez każdego i rozpowszechniany bez ograniczeń, nie umieszczaj go tutaj.
Zapisując swoją edycję, oświadczasz, że ten tekst jest Twoim dziełem lub pochodzi z materiałów dostępnych na warunkach domeny publicznej lub kompatybilnych. PROSZĘ NIE WPROWADZAĆ MATERIAŁÓW CHRONIONYCH PRAWEM AUTORSKIM BEZ POZWOLENIA WŁAŚCICIELA!

Anuluj Pomoc w edycji (otwiera się w nowym oknie)