Edytujesz Tabor:Lw-00250
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Uwaga: Nie jesteś zalogowany. Jeśli wykonasz jakąkolwiek zmianę, Twój adres IP będzie widoczny publicznie. Jeśli zalogujesz się lub utworzysz konto, Twoje zmiany zostaną przypisane do konta, wraz z innymi korzyściami.
Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja | Twój tekst | ||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{Lw metryka pojazdu | {{Lw metryka pojazdu | ||
− | |||
− | |||
|Typ=L45H | |Typ=L45H | ||
|Numer=24511 | |Numer=24511 | ||
+ | |Grafika=Lxd2-375-wmbkarb.jpg | ||
+ | |Opis grafiki=Lxd2-375 na torach trakcyjnych stacji Bytom Karb Wąskotorowy | ||
|Rok produkcji=1982 | |Rok produkcji=1982 | ||
+ | |Stan=Odstawiona | ||
|Rok odstawienia=1995 | |Rok odstawienia=1995 | ||
|Ostatnie oznaczenie=Lxd2-375 | |Ostatnie oznaczenie=Lxd2-375 | ||
|Ostatni rozstaw=785 mm | |Ostatni rozstaw=785 mm | ||
+ | |Ostatnie stacjonowanie=Bytom Karb Wąskotorowy | ||
|Ostatni typ silnika=Maybach MB 836 Bb | |Ostatni typ silnika=Maybach MB 836 Bb | ||
− | | | + | |Kolej=Górnośląskie Koleje Wąskotorowe |
|Użytkownik=Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych | |Użytkownik=Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych | ||
|Właściciel=Urząd Miasta Bytomia | |Właściciel=Urząd Miasta Bytomia | ||
− | + | |Opis=W latach 1982-1995 lokomotywa stacjonowała w WMD Bytom Karb, a następnie, po odstawieniu do rezerwy, na ternie Warsztatów Naprawczych GKW na Rozbarku (dzielnica Bytomia). Po likwidacji [[Dyrekcja Kolei Dojazdowych|Dyrekcji Kolei Dojazdowych]] maszyna pozostała własnością [[Polskie Koleje Państwowe|Polskich Kolei Państwowych]]. W roku 2009 lokomotywa została przejęta od PKP S.A. przez Urząd Miasta w Bytomiu w zamian za umorzenie zaległości podatkowych. W listopadzie tego samego roku, dzięki wsparciu finansowemu władz Bytomia została przetransportowana na teren Parowozowni Bytom Karb gdzie podjęto działania zmierzające do ponownego włączenia jej do ruchu. 8 października 2011 odbyła się jej pierwsza samodzielna jazda (jazda próbna) od momentu odstawienia jej do rezerwy. Obecnie lokomotywa oczekuje remontu. Zakres niezbędnych prac obejmuje przede wszystkim odtworzenie całkowicie zdewastowanej szafy sterowania. | |
− | |Opis= | + | |Rozstaw={{Lw rozstaw|785 mm|1982|nadal}} |
− | + | |Oznaczenie={{Lw oznaczenie|Lxd2-375|1982|nadal}} | |
|Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Bytom Karb Wąskotorowy|1982|1995}}{{Lw stacjonowanie|Bytom Rozbark|1995|2009}}{{Lw stacjonowanie|Bytom Karb Wąskotorowy|2009|nadal}} | |Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Bytom Karb Wąskotorowy|1982|1995}}{{Lw stacjonowanie|Bytom Rozbark|1995|2009}}{{Lw stacjonowanie|Bytom Karb Wąskotorowy|2009|nadal}} | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
}} | }} | ||
+ | {{Przebieg służby Infobox | ||
+ | |typ_fabryczny_pojazdu = [[L45H]] | ||
+ | |numer_seryjny_pojazdu = 24511 | ||
+ | |grafika = [[Plik:Lxd2-375-wmbkarb.jpg|290px]] | ||
+ | |rok_produkcji = 1982 | ||
+ | |stan = w trakcie remontu | ||
+ | |rok_odstawienia = | ||
+ | |rok_złomowania = | ||
+ | |obecne_oznaczenie = [[Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)#Lxd2|Lxd2]]-375 | ||
+ | |obecne_stacjonowanie = [[Bytom Karb Wąskotorowy]] | ||
+ | |typ_silnika = Maybach | ||
+ | |1_rozstaw_fabryczny = 785 mm | ||
+ | |2_rozstaw = | ||
+ | |2_rozstaw_rok = | ||
+ | |3_rozstaw = | ||
+ | |3_rozstaw_rok = | ||
+ | |4_rozstaw = | ||
+ | |4_rozstaw_rok = | ||
+ | |5_rozstaw = | ||
+ | |5_rozstaw_rok = | ||
+ | |1_stacjonowanie = Bytom Karb Wąskotorowy | ||
+ | |1_okres_stacjonowania = 1982 - 1995 | ||
+ | |2_stacjonowanie = Bytom Rozbark | ||
+ | |2_okres_stacjonowania = 1995 - 2009 | ||
+ | |3_stacjonowanie = Bytom Karb Wąskotorowy | ||
+ | |3_okres_stacjonowania = 21.11.2009 <ref>[http://tabor.wask.pl Serwis tabor.wask.pl]</ref> | ||
+ | |||
+ | |4_stacjonowanie = | ||
+ | |4_okres_stacjonowania = | ||
+ | |5_stacjonowanie = | ||
+ | |5_okres_stacjonowania = | ||
+ | |6_stacjonowanie = | ||
+ | |6_okres_stacjonowania = | ||
+ | |7_stacjonowanie = | ||
+ | |7_okres_stacjonowania = | ||
+ | |8_stacjonowanie = | ||
+ | |8_okres_stacjonowania = | ||
+ | |9_stacjonowanie = | ||
+ | |9_okres_stacjonowania = | ||
+ | |10_stacjonowanie = | ||
+ | |10_okres_stacjonowania = | ||
+ | |1_oznaczenie = [[Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)#Lxd2|Lxd2]]-375 | ||
+ | |1_rok = 1982 | ||
+ | |2_oznaczenie = | ||
+ | |2_rok = | ||
+ | |3_oznaczenie = | ||
+ | |3_rok = | ||
+ | |4_oznaczenie = | ||
+ | |4_rok = | ||
+ | |5_oznaczenie = | ||
+ | |5_rok = | ||
+ | |6_oznaczenie = | ||
+ | |6_rok = | ||
+ | |7_oznaczenie = | ||
+ | |7_rok = | ||
+ | |8_oznaczenie = | ||
+ | |8_rok = | ||
+ | |9_oznaczenie = | ||
+ | |9_rok = | ||
+ | |10_oznaczenie = | ||
+ | |10_rok = | ||
+ | |uwagi = | ||
+ | }} | ||
+ | |||
+ | W latach 1982 - 1995 lokomotywa stacjonowała w WMD Bytom Karb, a następnie, po odstawieniu do rezerwy, na terenie warsztatów naprawczych na Rozbarku. Po likwidacji Dyrekcji Kolei Dojazdowych maszyna pozostała własnością Polskich Kolei Państwowych (Zakładu Gospodarownia Nieruchomościami w Katowicach). W roku 2009 została przekazana miastu Bytom w zamian za zaległości podatkowe. W listopadzie 2009 dzięki wsparciu finansowemu miasta Bytom została przetransportowana spowrotem do WMD Bytom Karb. Obecnie przechodzi naprawę mającą na celu przywrócenie jej do ruchu. Dnia 8 października 2011 odbyła się jej pierwsza samodzielna jazda (jazda próbna) od momentu odstawienia do rezerwy w roku 1995. | ||
+ | |||
+ | {{Clear}} | ||
+ | <br><br><br> | ||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | {{Przypisy}} | ||
+ | [[Kategoria:L45H]] | ||
+ | [[Kategoria:Lokomotywy spalinowe Górnośląskich Kolei Wąskotorowych]] |