Edytujesz Tabor:Lw-01197
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Uwaga: Nie jesteś zalogowany. Jeśli wykonasz jakąkolwiek zmianę, Twój adres IP będzie widoczny publicznie. Jeśli zalogujesz się lub utworzysz konto, Twoje zmiany zostaną przypisane do konta, wraz z innymi korzyściami.
Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja | Twój tekst | ||
Linia 14: | Linia 14: | ||
|Uwagi=Napęd łańcuchowy, zakryty fartuchami. Kolor zielony z żółtym podwójnym V z przodu, wysoki komin. Na zewnątrz tabliczka z nr 1658. | |Uwagi=Napęd łańcuchowy, zakryty fartuchami. Kolor zielony z żółtym podwójnym V z przodu, wysoki komin. Na zewnątrz tabliczka z nr 1658. | ||
|Opis=Cegielnia "Boroszów", następnie cegielnia "Lisewo" i numer 2230, lecz rok produkcji 1972 według B. Pokropińskiego<ref>Bogdan Pokropiński: ''Lokomotywy spalinowe produkcji polskiej'', 2009, s. 164</ref>. Numer 2230/73 wg tabliczek<ref name=dołubizno/>. Numer bywa też odczytywany jako 2280 lub 2290.<br><br> | |Opis=Cegielnia "Boroszów", następnie cegielnia "Lisewo" i numer 2230, lecz rok produkcji 1972 według B. Pokropińskiego<ref>Bogdan Pokropiński: ''Lokomotywy spalinowe produkcji polskiej'', 2009, s. 164</ref>. Numer 2230/73 wg tabliczek<ref name=dołubizno/>. Numer bywa też odczytywany jako 2280 lub 2290.<br><br> | ||
− | Lokomotywa 2230 przybyła do Płociczna z Lisewa w 2002 (lub wcześniej), w stanie sprawnym<ref name=dołubizno>[[Biblioteka:A-06836|"Świat Kolei" 2/2003, s. 6]]</ref>. | + | Lokomotywa 2230 przybyła do Płociczna z Lisewa w 2002 (lub wcześniej), w stanie sprawnym<ref name=dołubizno>[[Biblioteka:A-06836|"Świat Kolei" 2/2003, s. 6]]</ref>. Przed 2009 przerobiona na napęd łańcuchowy. Przynajmniej od 2012 dodane fartuchy boczne. Prawdopodobnie budka z tabliczkami po remoncie pochodziła z lokomotywy [[Tabor:Lw-02996|nr 1053]], stąd lokomotywa była tak identyfikowana<ref>http://rail.phototrans.eu/14,100478,0,ZNTK_Pozna___WLs50_1053.html</ref>. Obecnie (od 2015/17?) lokomotywa posiada budkę z tabliczkami zewnętrznymi lokomotywy [[Tabor:Lw-01195|nr 1658]] i bywa tak identyfikowana<ref>http://rail.phototrans.eu/14,119043,0,ZNTK_Pozna___WLs50_1658.html</ref>. Wewnątrz tabliczka z numerem 2230 (2290?). Budka z tabliczkami zewnętrznymi od 2230 jest natomiast na lokomotywie [[Tabor:Lw-01195|1658]].<br><br> |
− | Kolor zielony z żółtym pasem, czoło i tylna ściana z żółtymi pasami w formie podwójnego V (od 2012). Czoło w formie blachy ze szczelinami. Wcześniej cała w kolorze zielonym z żółtym czołem | + | Kolor zielony z żółtym pasem, czoło i tylna ściana z żółtymi pasami w formie podwójnego V (przynajmniej od 2012). Czoło w formie blachy ze szczelinami. Wcześniej cała w kolorze zielonym z żółtym czołem i żółtym zgrubieniem na kominie. Lokomotywa określana na kolei jako "żółta".<br> Nietypowy wysoki komin ze stożkiem na szczycie i zgrubieniem nieregularnego kształtu pośrodku, pomosty z przodu i tyłu (przynajmniej od 2012), lusterka boczne. Między 2017 a 2019 dodany kogut na dachu. Numer taborowy WKW 4 dodany między 2015 a 2017. |
|Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Cegielnia "Boroszów"|1973|b/d}}{{Lw stacjonowanie|Cegielnia "Lisewo" k. Lubartowa|b/d|b/d}}{{Lw stacjonowanie|Wigierska Kolej Wąskotorowa, Płociczno|2002|obecnie}} | |Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Cegielnia "Boroszów"|1973|b/d}}{{Lw stacjonowanie|Cegielnia "Lisewo" k. Lubartowa|b/d|b/d}}{{Lw stacjonowanie|Wigierska Kolej Wąskotorowa, Płociczno|2002|obecnie}} | ||
|Oznaczenie={{Lw oznaczenie|Brak|b/d|b/d}}{{Lw oznaczenie|WKW 4|ok. 2016|Obecnie}} | |Oznaczenie={{Lw oznaczenie|Brak|b/d|b/d}}{{Lw oznaczenie|WKW 4|ok. 2016|Obecnie}} |