Tabor:Lw-01195: Różnice pomiędzy wersjami
(Zdjęcia nie tej) |
|||
(Nie pokazano 2 pośrednich wersji utworzonych przez tego samego użytkownika) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{Lw metryka pojazdu | {{Lw metryka pojazdu | ||
− | |Stan= | + | |Stan=Eksponat |
|Producent=Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego w Poznaniu | |Producent=Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego w Poznaniu | ||
|Typ=WLs50 | |Typ=WLs50 | ||
|Numer=1658 | |Numer=1658 | ||
− | |Rok produkcji= | + | |Rok produkcji=1965 |
|Ostatnie oznaczenie=b/d | |Ostatnie oznaczenie=b/d | ||
|Ostatni rozstaw=600 mm | |Ostatni rozstaw=600 mm | ||
− | |Ostatni typ silnika= | + | |Ostatni typ silnika=S324HL |
− | |Ostatnie stacjonowanie=Wigierska Kolej Wąskotorowa | + | |Ostatnie stacjonowanie=Wigierska Kolej Wąskotorowa, Płociczno |
|Ostatni kraj=Polska | |Ostatni kraj=Polska | ||
|Użytkownik=Wigierska Kolej Wąskotorowa | |Użytkownik=Wigierska Kolej Wąskotorowa | ||
|Właściciel=Wigierska Kolej Wąskotorowa | |Właściciel=Wigierska Kolej Wąskotorowa | ||
|Kolej=Wigierska Kolej Wąskotorowa | |Kolej=Wigierska Kolej Wąskotorowa | ||
− | | | + | |Opis=Numer WLs50-1658 i rok 1965, dla cegielni w Pogalewie, według B. Pokropińskiego<ref>Bogdan Pokropiński: ''Lokomotywy spalinowe produkcji polskiej'', 2009</ref>. Brak informacji w publikacjach kiedy lokomotywa trafiła do Płociczna (nie przed 2003)<ref name=sk203>[[Biblioteka:A-06836|"Świat Kolei" 2/2003]], s. 6</ref>.<br>Lokomotywa odstawiona jako eksponat, z uszkodzonym układem jezdnym, bez silnika. Budka z tabliczkami z lokomotywy [[Tabor:Lw-01197|WLs50-2230]] (stąd lokomotywa ta bywa określana jako 2230) - z kolei oryginalna budka trafiła do lokomotywy nr 2230. Numer 1658 na tabliczce wewnątrz (ale z błędnym oznaczeniem producenta WLs40, pomimo silnika 50 KM). |
− | |Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Cegielnia "Pogalewo Małe"| | + | |Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Cegielnia "Pogalewo Małe"|1965|b/d}}{{Lw stacjonowanie|Wigierska Kolej Wąskotorowa, Płociczno|b/d|Obecnie}} |
− | |Oznaczenie={{Lw oznaczenie| | + | |Oznaczenie={{Lw oznaczenie|brak|b/d|Obecnie}} |
− | |Rozstaw={{Lw rozstaw|600 mm| | + | |Rozstaw={{Lw rozstaw|600 mm|1965|Obecnie}} |
− | |Grafika= | + | |Grafika=WLs40-1658 Płociczno 2024.jpg |
− | |Opis grafiki= | + | |Opis grafiki=2024 rok |
− | |Foto1= | + | |Foto1=WLs50-2230 2010.07.03 WKW Płociczno zdjęcie 1.JPG |
− | |Opis1=Tabliczka z | + | |Opis1=2010 rok |
+ | |Foto2=WLs50-2230 2010.07.03 WKW Płociczno zdjęcie 3.JPG | ||
+ | |Opis2=2010 rok | ||
+ | |Foto3=Wigierski Park Narodowy July 2013 08.JPG | ||
+ | |Opis3=2013 rok | ||
+ | |Foto4=WLs50-2230 2010.07.03 WKW Płociczno zdjęcie 5.JPG | ||
+ | |Opis4=Tabliczka z lokomotywy [[Tabor:Lw-01197|2230]] na budce (2010 r.) | ||
+ | |Foto5=WLs50-2230 2010.07.03 WKW Płociczno zdjęcie 6.JPG | ||
+ | |Opis5=Tabliczka z nr. 1658 wewnątrz. Widoczne błędne oznaczenie producenta WLs40, pomimo typu silnika S324HL o mocy 50 KM. | ||
}} | }} |
Wersja z 17:03, 10 maj 2024
<<< WLs50
WLs50 1658
Stan: eksponat
Rok produkcji
1965
Producent
Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego w Poznaniu
Stan
Eksponat
Aktualne oznaczenie
b/d
Aktualny rozstaw
600 mm
Aktualne miejsce stacjonowania
Wigierska Kolej Wąskotorowa, Płociczno
Kraj stacjonowania
Polska
Aktualny typ silnika
S324HL
Kolej
Wigierska Kolej Wąskotorowa
Użytkownik
Wigierska Kolej Wąskotorowa
Właściciel
Wigierska Kolej Wąskotorowa
Stacjonowanie
Cegielnia "Pogalewo Małe" | 1965 | - | b/d |
Wigierska Kolej Wąskotorowa, Płociczno | b/d | - | Obecnie |
Rozstaw
600 mm | 1965 | - | Obecnie |
Oznaczenie
brak | b/d | - | Obecnie |
Dodatkowe informacje
Szczegółowy opis i uwagi
Numer WLs50-1658 i rok 1965, dla cegielni w Pogalewie, według B. Pokropińskiego[1]. Brak informacji w publikacjach kiedy lokomotywa trafiła do Płociczna (nie przed 2003)[2].
Lokomotywa odstawiona jako eksponat, z uszkodzonym układem jezdnym, bez silnika. Budka z tabliczkami z lokomotywy WLs50-2230 (stąd lokomotywa ta bywa określana jako 2230) - z kolei oryginalna budka trafiła do lokomotywy nr 2230. Numer 1658 na tabliczce wewnątrz (ale z błędnym oznaczeniem producenta WLs40, pomimo silnika 50 KM).
Galeria
Tabliczka z lokomotywy 2230 na budce (2010 r.)
Źródła
- ↑ Bogdan Pokropiński: Lokomotywy spalinowe produkcji polskiej, 2009
- ↑ "Świat Kolei" 2/2003, s. 6