Tabor:Lw-01195: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
(Zdjęcia nie tej)
(Nie pokazano 2 pośrednich wersji utworzonych przez tego samego użytkownika)
Linia 1: Linia 1:
 
{{Lw metryka pojazdu
 
{{Lw metryka pojazdu
|Stan=Nieznany
+
|Stan=Eksponat
 
|Producent=Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego w Poznaniu
 
|Producent=Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego w Poznaniu
 
|Typ=WLs50
 
|Typ=WLs50
 
|Numer=1658
 
|Numer=1658
|Rok produkcji=1966
+
|Rok produkcji=1965
 
|Ostatnie oznaczenie=b/d
 
|Ostatnie oznaczenie=b/d
 
|Ostatni rozstaw=600 mm
 
|Ostatni rozstaw=600 mm
|Ostatni typ silnika=Nieznany
+
|Ostatni typ silnika=S324HL
|Ostatnie stacjonowanie=Wigierska Kolej Wąskotorowa
+
|Ostatnie stacjonowanie=Wigierska Kolej Wąskotorowa, Płociczno
 
|Ostatni kraj=Polska
 
|Ostatni kraj=Polska
 
|Użytkownik=Wigierska Kolej Wąskotorowa
 
|Użytkownik=Wigierska Kolej Wąskotorowa
 
|Właściciel=Wigierska Kolej Wąskotorowa
 
|Właściciel=Wigierska Kolej Wąskotorowa
 
|Kolej=Wigierska Kolej Wąskotorowa
 
|Kolej=Wigierska Kolej Wąskotorowa
|Uwagi=Napęd łańcuchowy.
+
|Opis=Numer WLs50-1658 i rok 1965, dla cegielni w Pogalewie, według B. Pokropińskiego<ref>Bogdan Pokropiński: ''Lokomotywy spalinowe produkcji polskiej'', 2009</ref>. Brak informacji w publikacjach kiedy lokomotywa trafiła do Płociczna (nie przed 2003)<ref name=sk203>[[Biblioteka:A-06836|"Świat Kolei" 2/2003]], s. 6</ref>.<br>Lokomotywa odstawiona jako eksponat, z uszkodzonym układem jezdnym, bez silnika. Budka z tabliczkami z lokomotywy [[Tabor:Lw-01197|WLs50-2230]] (stąd lokomotywa ta bywa określana jako 2230) - z kolei oryginalna budka trafiła do lokomotywy nr 2230. Numer 1658 na tabliczce wewnątrz (ale z błędnym oznaczeniem producenta WLs40, pomimo silnika 50 KM).
|Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Cegielnia "Pogalewo Małe"|1966|b/d}}{{Lw stacjonowanie|Wigierska Kolej Wąskotorowa - Płociczno|b/d|Obecnie}}
+
|Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Cegielnia "Pogalewo Małe"|1965|b/d}}{{Lw stacjonowanie|Wigierska Kolej Wąskotorowa, Płociczno|b/d|Obecnie}}
|Oznaczenie={{Lw oznaczenie|b/d|b/d|b/d}}
+
|Oznaczenie={{Lw oznaczenie|brak|b/d|Obecnie}}
|Rozstaw={{Lw rozstaw|600 mm|1966|Obecnie}}
+
|Rozstaw={{Lw rozstaw|600 mm|1965|Obecnie}}
|Grafika=
+
|Grafika=WLs40-1658 Płociczno 2024.jpg
|Opis grafiki=
+
|Opis grafiki=2024 rok
|Foto1=Plik:WLs50-2230 2010.07.03 WKW Płociczno zdjęcie 6.JPG
+
|Foto1=WLs50-2230 2010.07.03 WKW Płociczno zdjęcie 1.JPG
|Opis1=Tabliczka z nr. 1658 (wewnątrz lokomotywy oznaczonej nr. [[Tabor:Lw-01197|2230]])
+
|Opis1=2010 rok
 +
|Foto2=WLs50-2230 2010.07.03 WKW Płociczno zdjęcie 3.JPG
 +
|Opis2=2010 rok
 +
|Foto3=Wigierski Park Narodowy July 2013 08.JPG
 +
|Opis3=2013 rok
 +
|Foto4=WLs50-2230 2010.07.03 WKW Płociczno zdjęcie 5.JPG
 +
|Opis4=Tabliczka z lokomotywy [[Tabor:Lw-01197|2230]] na budce (2010 r.)
 +
|Foto5=WLs50-2230 2010.07.03 WKW Płociczno zdjęcie 6.JPG
 +
|Opis5=Tabliczka z nr. 1658 wewnątrz. Widoczne błędne oznaczenie producenta WLs40, pomimo typu silnika S324HL o mocy 50 KM.
 
}}
 
}}

Wersja z 17:03, 10 maj 2024


<<< WLs50

WLs50 1658

Stan: eksponat

WLs40-1658 Płociczno 2024.jpg

2024 rok

Rok produkcji

1965

Producent

Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego w Poznaniu

Stan

Eksponat


Aktualne oznaczenie

b/d

Aktualny rozstaw

600 mm

Aktualne miejsce stacjonowania

Wigierska Kolej Wąskotorowa, Płociczno

Kraj stacjonowania

Polska

Aktualny typ silnika

S324HL

Kolej

Wigierska Kolej Wąskotorowa

Użytkownik

Wigierska Kolej Wąskotorowa

Właściciel

Wigierska Kolej Wąskotorowa

Stacjonowanie

Cegielnia "Pogalewo Małe" 1965 - b/d
Wigierska Kolej Wąskotorowa, Płociczno b/d - Obecnie

Rozstaw

600 mm 1965 - Obecnie

Oznaczenie

brak b/d - Obecnie

Dodatkowe informacje

Szczegółowy opis i uwagi

Numer WLs50-1658 i rok 1965, dla cegielni w Pogalewie, według B. Pokropińskiego[1]. Brak informacji w publikacjach kiedy lokomotywa trafiła do Płociczna (nie przed 2003)[2].
Lokomotywa odstawiona jako eksponat, z uszkodzonym układem jezdnym, bez silnika. Budka z tabliczkami z lokomotywy WLs50-2230 (stąd lokomotywa ta bywa określana jako 2230) - z kolei oryginalna budka trafiła do lokomotywy nr 2230. Numer 1658 na tabliczce wewnątrz (ale z błędnym oznaczeniem producenta WLs40, pomimo silnika 50 KM).

Galeria

Źródła

  1. Bogdan Pokropiński: Lokomotywy spalinowe produkcji polskiej, 2009
  2. "Świat Kolei" 2/2003, s. 6