Tabor:Lw-00007: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
m (dr. tecvh)
Linia 1: Linia 1:
 
{{Lw metryka pojazdu
 
{{Lw metryka pojazdu
|Stan=Sprawna
+
|Stan=Nieznany
 
|Producent=nieznany
 
|Producent=nieznany
 
|Typ=WLs50
 
|Typ=WLs50
Linia 8: Linia 8:
 
|Ostatni rozstaw=600 mm
 
|Ostatni rozstaw=600 mm
 
|Ostatni typ silnika=Nieznany
 
|Ostatni typ silnika=Nieznany
|Ostatnie stacjonowanie=Kolej Leśna Płociczno
+
|Ostatnie stacjonowanie=Wigierska Kolej Wąskotorowa, Płociczno
 
|Ostatni kraj=Polska
 
|Ostatni kraj=Polska
|Kolej=Kolej Leśna Płociczno
+
|Właściciel=Wigierska Kolej Wąskotorowa
|Opis=Lokomotywa trafiła do Płociczna zimą 2000/2001 z bliżej nienazwanej cegielni w okolicach Wrocławia<ref>[[Biblioteka:A-05657]]</ref>. W artykule opublikowanym w "Świecie Kolei" nr 2/2003 autor pisze, że lokomotywa pochodziła z Cegielni "Pogalewo Małe" oraz, że pochodzace z niej części zostały wykorzystane do uruchomienia lokomotywy WLs50-1847<ref>[[Biblioteka:A-06836]]</ref>.
+
|Kolej=Wigierska Kolej Wąskotorowa
|Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Cegielnia "Pogalewo Małe"|b/d|2001}}{{Lw stacjonowanie|Kolej Leśna Płociczno|2001|nadal}}
+
|Opis=Ten sam pojazd, co [[Tabor:Lw-02996|WLs40 1053]] - według B. Pokropińskiego rok produkcji 1960 i typ WLs40<ref>Bogdan Pokropiński: ''Lokomotywy spalinowe produkcji polskiej'', 2009, s. 157</ref>. Rok 1965 podawany w części źródeł<ref name=sk401/><ref name=sk203/>, nie odpowiada zakresowi numeracji. Lokomotywa trafiła do Płociczna najpóźniej zimą 2000/2001 i po remoncie była sprawna<ref name=sk401>[[Biblioteka:A-05657|"Świat Kolei" nr 4/2001]]</ref>. Lokomotywa pochodziła z Cegielni "Pogalewo Małe", a pochodzące z niej części zostały wykorzystane do uruchomienia lokomotywy [[Tabor:Lw-00036|WLs50-1847]]<ref name=sk203>[[Biblioteka:A-06836|"Świat Kolei" nr 2/2003]]</ref>.
 +
|Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Cegielnia "Pogalewo Małe"|1965|2000}}{{Lw stacjonowanie|Wigierska Kolej Wąskotorowa, Płociczno|2000|nadal}}
 
|Oznaczenie={{Lw oznaczenie|b/d|b/d|nadal}}
 
|Oznaczenie={{Lw oznaczenie|b/d|b/d|nadal}}
 
|Rozstaw={{Lw rozstaw|600 mm|b/d|nadal}}
 
|Rozstaw={{Lw rozstaw|600 mm|b/d|nadal}}
 
}}
 
}}

Wersja z 21:20, 7 maj 2024


<<< WLs50

WLs50 1053

Stan: nieznany

Rok produkcji

1965

Producent

nieznany

Stan

Nieznany


Aktualne oznaczenie

b/d

Aktualny rozstaw

600 mm

Aktualne miejsce stacjonowania

Wigierska Kolej Wąskotorowa, Płociczno

Kraj stacjonowania

Polska

Aktualny typ silnika

Nieznany

Kolej

Wigierska Kolej Wąskotorowa

Właściciel

Wigierska Kolej Wąskotorowa

Stacjonowanie

Cegielnia "Pogalewo Małe" 1965 - 2000
Wigierska Kolej Wąskotorowa, Płociczno 2000 - nadal

Rozstaw

600 mm b/d - nadal

Oznaczenie

b/d b/d - nadal

Dodatkowe informacje

Szczegółowy opis i uwagi

Ten sam pojazd, co WLs40 1053 - według B. Pokropińskiego rok produkcji 1960 i typ WLs40[1]. Rok 1965 podawany w części źródeł[2][3], nie odpowiada zakresowi numeracji. Lokomotywa trafiła do Płociczna najpóźniej zimą 2000/2001 i po remoncie była sprawna[2]. Lokomotywa pochodziła z Cegielni "Pogalewo Małe", a pochodzące z niej części zostały wykorzystane do uruchomienia lokomotywy WLs50-1847[3].

Galeria

Źródła

  1. Bogdan Pokropiński: Lokomotywy spalinowe produkcji polskiej, 2009, s. 157
  2. 2,0 2,1 "Świat Kolei" nr 4/2001
  3. 3,0 3,1 "Świat Kolei" nr 2/2003