Tabor:Lw-00036: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
Linia 12: Linia 12:
 
|Właściciel=Wigierska Kolej Wąskotorowa
 
|Właściciel=Wigierska Kolej Wąskotorowa
 
|Kolej=Wigierska Kolej Wąskotorowa
 
|Kolej=Wigierska Kolej Wąskotorowa
|Opis=Cegielnia w Pogalewie i numer 1847 według B. Pokropińskiego<ref>Bogdan Pokropiński: ''Lokomotywy spalinowe produkcji polskiej'', 2009, s. 161</ref>. Najpóźniej od zimy 2000/2001 na Wigierskiej Kolei Wąskotorowej, sprawna<ref>[[Biblioteka:A-05879|Marek Malczewski: ''Płociczno'', "Świat Kolei" nr 9/2001, s.6]]</ref>. Do jej uruchomienia wykorzystano części z lokomotywy [[Tabor:Lw-02996|WLs40-1053]]<ref>[[Biblioteka:A-06836|"Świat Kolei" 2/2003]], s. 6</ref>. Przeniesienie napędu przerobione na łańcuchowe. W 2024 sprawna.<br>
+
|Opis=Cegielnia w Pogalewie i numer 1847 według B. Pokropińskiego<ref>Bogdan Pokropiński: ''Lokomotywy spalinowe produkcji polskiej'', 2009, s. 161</ref>. Najpóźniej od zimy 2000/2001 na Wigierskiej Kolei Wąskotorowej, sprawna<ref>[[Biblioteka:A-05879|Marek Malczewski: ''Płociczno'', "Świat Kolei" nr 9/2001, s.6]]</ref>. Do jej uruchomienia wykorzystano części z lokomotywy [[Tabor:Lw-02996|WLs40-1053]]<ref>[[Biblioteka:A-06836|"Świat Kolei" 2/2003]], s. 6</ref>. Przeniesienie napędu przerobione na łańcuchowe. Przed 2019 zakryte fartuchami zestawy kołowe i dodane lusterka. W 2024 sprawna.<br>
 
W niektórych źródłach błędny numer 1817<ref>[[Biblioteka:A-05657|"Świat Kolei" 4/2001]], s. 30</ref>.
 
W niektórych źródłach błędny numer 1817<ref>[[Biblioteka:A-05657|"Świat Kolei" 4/2001]], s. 30</ref>.
 
|Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Cegielnia "Pogalewo Małe"|1966|2000}}{{Lw stacjonowanie|Wigierska Kolej Wąskotorowa, Płociczno|2000|nadal}}
 
|Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Cegielnia "Pogalewo Małe"|1966|2000}}{{Lw stacjonowanie|Wigierska Kolej Wąskotorowa, Płociczno|2000|nadal}}
Linia 18: Linia 18:
 
|Rozstaw={{Lw rozstaw|600 mm|1966|nadal}}
 
|Rozstaw={{Lw rozstaw|600 mm|1966|nadal}}
 
|Grafika=Płociczno lokomotywa2 18.07.2009 p.jpg
 
|Grafika=Płociczno lokomotywa2 18.07.2009 p.jpg
 +
|Foto1=Muzeum wasko torowki 01.jpg
 +
|Opis1=Płociczno, 2009
 +
|Foto2=WLS40, WKW.jpg
 +
|Opis2=Płociczno, 2019
 
}}
 
}}

Wersja z 21:48, 7 maj 2024


<<< WLs50

WLs50 1847

Stan: sprawna

Płociczno lokomotywa2 18.07.2009 p.jpg

Rok produkcji

1966

Producent

Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego w Poznaniu

Stan

Sprawna


Aktualne oznaczenie

b/d

Aktualny rozstaw

600 mm

Aktualne miejsce stacjonowania

Wigierska Kolej Wąskotorowa

Kraj stacjonowania

Polska

Aktualny typ silnika

Nieznany

Kolej

Wigierska Kolej Wąskotorowa

Właściciel

Wigierska Kolej Wąskotorowa

Stacjonowanie

Cegielnia "Pogalewo Małe" 1966 - 2000
Wigierska Kolej Wąskotorowa, Płociczno 2000 - nadal

Rozstaw

600 mm 1966 - nadal

Oznaczenie

b/d b/d - b/d

Dodatkowe informacje

Szczegółowy opis i uwagi

Cegielnia w Pogalewie i numer 1847 według B. Pokropińskiego[1]. Najpóźniej od zimy 2000/2001 na Wigierskiej Kolei Wąskotorowej, sprawna[2]. Do jej uruchomienia wykorzystano części z lokomotywy WLs40-1053[3]. Przeniesienie napędu przerobione na łańcuchowe. Przed 2019 zakryte fartuchami zestawy kołowe i dodane lusterka. W 2024 sprawna.
W niektórych źródłach błędny numer 1817[4].

Galeria

Źródła

  1. Bogdan Pokropiński: Lokomotywy spalinowe produkcji polskiej, 2009, s. 161
  2. Marek Malczewski: Płociczno, "Świat Kolei" nr 9/2001, s.6
  3. "Świat Kolei" 2/2003, s. 6
  4. "Świat Kolei" 4/2001, s. 30