Tabor:Lw-01197: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
(ulepszenia i uzup.)
(pora na właściwą identyfikację :)
Linia 1: Linia 1:
 
{{Lw metryka pojazdu
 
{{Lw metryka pojazdu
|Stan=Eksponat
+
|Stan=Sprawna
 
|Producent=ZNTK Poznań
 
|Producent=ZNTK Poznań
 
|Typ=WLs50
 
|Typ=WLs50
 
|Numer=2230
 
|Numer=2230
 
|Rok produkcji=1973
 
|Rok produkcji=1973
|Ostatnie oznaczenie=Brak
+
|Ostatnie oznaczenie=WKW 4
 
|Ostatni rozstaw=600 mm
 
|Ostatni rozstaw=600 mm
 
|Ostatni typ silnika=S324HL
 
|Ostatni typ silnika=S324HL
Linia 12: Linia 12:
 
|Właściciel=Wigierska Kolej Wąskotorowa
 
|Właściciel=Wigierska Kolej Wąskotorowa
 
|Kolej=Wigierska Kolej Wąskotorowa
 
|Kolej=Wigierska Kolej Wąskotorowa
|Uwagi=Na zewnątrz tabliczka z nr 2230/1973, wewnątrz tabliczka z nr 1658.
+
|Uwagi=Napęd łańcuchowy, zakryty fartuchami. Kolor zielony z żółtym podwójnym V z przodu, wysoki komin. Na zewnątrz tabliczka z nr 1658.
|Opis=* Lokomotywa 2230 przybyła do Płociczna w 2002 (lub wcześniej), w stanie sprawnym<ref>[[Biblioteka:A-06836]]</ref>.
+
|Opis=Cegielnia "Boroszów", następnie cegielnia "Lisewo" i numer 2230, lecz rok produkcji 1972 według B. Pokropińskiego<ref>Bogdan Pokropiński: ''Lokomotywy spalinowe produkcji polskiej'', 2009, s. 164</ref>. Numer 2230/73 wg tabliczek<ref name=dołubizno/>. Numer bywa też odczytywany jako 2280 lub 2290.<br><br>
* Ustawiona wraz z trzema kolebami jako eksponat na stacji Płociczno.
+
Lokomotywa 2230 przybyła do Płociczna z Lisewa w 2002 (lub wcześniej), w stanie sprawnym<ref name=dołubizno>[[Biblioteka:A-06836|"Świat Kolei" 2/2003, s. 6]]</ref>. Przed 2009 przerobiona na napęd łańcuchowy. Przynajmniej od 2012 dodane fartuchy boczne. Prawdopodobnie budka z tabliczkami po remoncie pochodziła z lokomotywy [[Tabor:Lw-02996|nr 1053]], stąd lokomotywa była tak identyfikowana<ref>http://rail.phototrans.eu/14,100478,0,ZNTK_Pozna___WLs50_1053.html</ref>. Obecnie (od 2015/17?) lokomotywa posiada budkę z tabliczkami zewnętrznymi lokomotywy [[Tabor:Lw-01195|nr 1658]] i bywa tak identyfikowana<ref>http://rail.phototrans.eu/14,119043,0,ZNTK_Pozna___WLs50_1658.html</ref>. Wewnątrz tabliczka z numerem 2230 (2290?). Budka z tabliczkami zewnętrznymi od 2230 jest natomiast na lokomotywie [[Tabor:Lw-01195|1658]].<br><br>
 +
 
 +
Kolor zielony z żółtym pasem, czoło i tylna ściana z żółtymi pasami w formie podwójnego V (przynajmniej od 2012). Czoło w formie blachy ze szczelinami. Wcześniej cała w kolorze zielonym z żółtym czołem i żółtym zgrubieniem na kominie. Lokomotywa określana na kolei jako "żółta".<br> Nietypowy wysoki komin ze stożkiem na szczycie i zgrubieniem nieregularnego kształtu pośrodku, pomosty z przodu i tyłu (przynajmniej od 2012), lusterka boczne. Między 2017 a 2019 dodany kogut na dachu. Numer taborowy WKW 4 dodany między 2015 a 2017.
 
|Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Cegielnia "Boroszów"|1973|b/d}}{{Lw stacjonowanie|Cegielnia "Lisewo" k. Lubartowa|b/d|b/d}}{{Lw stacjonowanie|Wigierska Kolej Wąskotorowa, Płociczno|2002|obecnie}}
 
|Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Cegielnia "Boroszów"|1973|b/d}}{{Lw stacjonowanie|Cegielnia "Lisewo" k. Lubartowa|b/d|b/d}}{{Lw stacjonowanie|Wigierska Kolej Wąskotorowa, Płociczno|2002|obecnie}}
|Oznaczenie={{Lw oznaczenie|Brak|b/d|Obecnie}}
+
|Oznaczenie={{Lw oznaczenie|Brak|b/d|b/d}}{{Lw oznaczenie|WKW 4|ok. 2016|Obecnie}}
 
|Rozstaw={{Lw rozstaw|600 mm|1973|Obecnie}}
 
|Rozstaw={{Lw rozstaw|600 mm|1973|Obecnie}}
|Grafika=Wigierski Park Narodowy July 2013 08.JPG
+
|Grafika=WLS40, WKW cropped.jpg
|Foto1=WLs50-2230 2010.07.03 WKW Płociczno zdjęcie 1.JPG
+
|Opis grafiki=2019 rok
|Opis1=WLs50-2230 2010.07.03 WKW Płociczno zdjęcie 1
+
|Foto1=Muzeum wasko torowki 01.jpg
|Foto2=WLs50-2230 2010.07.03 WKW Płociczno zdjęcie 3.JPG
+
|Opis1=Płociczno, 2009 rok
|Opis2=WLs50-2230 2010.07.03 WKW Płociczno zdjęcie 3
+
|Foto2=Płociczno lokomotywa2 18.07.2009 p.jpg
|Foto3=WLs50-2230 2010.07.03 WKW Płociczno zdjęcie 5.JPG
+
|Opis2=Płociczno, 2009 rok
|Opis3=WLs50-2230 2010.07.03 WKW Płociczno zdjęcie 5
+
|Foto3=Płociczno - stacja kolejki - panoramio.jpg
|Foto4=WLs50-2230 2010.07.03 WKW Płociczno zdjęcie 6.JPG
+
|Opis3=Płociczno, 2012 rok
|Opis4=WLs50-2230 2010.07.03 WKW Płociczno zdjęcie 6
+
|Foto4=WLs50-2230 2010.07.03 WKW Płociczno zdjęcie 5.JPG
 +
|Opis4=Tabliczka WLs50-2230 na budce na lokomotywie [[Tabor:Lw-01195|WLs50-1658]]
 
}}
 
}}

Wersja z 20:30, 10 maj 2024


<<< WLs50

WLs50 2230

Stan: sprawna

WLS40, WKW cropped.jpg

2019 rok

Rok produkcji

1973

Producent

ZNTK Poznań

Stan

Sprawna


Aktualne oznaczenie

WKW 4

Aktualny rozstaw

600 mm

Aktualne miejsce stacjonowania

Wigierska Kolej Wąskotorowa, Płociczno

Kraj stacjonowania

Polska

Aktualny typ silnika

S324HL

Kolej

Wigierska Kolej Wąskotorowa

Właściciel

Wigierska Kolej Wąskotorowa

Stacjonowanie

Cegielnia "Boroszów" 1973 - b/d
Cegielnia "Lisewo" k. Lubartowa b/d - b/d
Wigierska Kolej Wąskotorowa, Płociczno 2002 - obecnie

Rozstaw

600 mm 1973 - Obecnie

Oznaczenie

Brak b/d - b/d
WKW 4 ok. 2016 - Obecnie

Dodatkowe informacje

Napęd łańcuchowy, zakryty fartuchami. Kolor zielony z żółtym podwójnym V z przodu, wysoki komin. Na zewnątrz tabliczka z nr 1658.

Szczegółowy opis i uwagi

Cegielnia "Boroszów", następnie cegielnia "Lisewo" i numer 2230, lecz rok produkcji 1972 według B. Pokropińskiego[1]. Numer 2230/73 wg tabliczek[2]. Numer bywa też odczytywany jako 2280 lub 2290.

Lokomotywa 2230 przybyła do Płociczna z Lisewa w 2002 (lub wcześniej), w stanie sprawnym[2]. Przed 2009 przerobiona na napęd łańcuchowy. Przynajmniej od 2012 dodane fartuchy boczne. Prawdopodobnie budka z tabliczkami po remoncie pochodziła z lokomotywy nr 1053, stąd lokomotywa była tak identyfikowana[3]. Obecnie (od 2015/17?) lokomotywa posiada budkę z tabliczkami zewnętrznymi lokomotywy nr 1658 i bywa tak identyfikowana[4]. Wewnątrz tabliczka z numerem 2230 (2290?). Budka z tabliczkami zewnętrznymi od 2230 jest natomiast na lokomotywie 1658.

Kolor zielony z żółtym pasem, czoło i tylna ściana z żółtymi pasami w formie podwójnego V (przynajmniej od 2012). Czoło w formie blachy ze szczelinami. Wcześniej cała w kolorze zielonym z żółtym czołem i żółtym zgrubieniem na kominie. Lokomotywa określana na kolei jako "żółta".
Nietypowy wysoki komin ze stożkiem na szczycie i zgrubieniem nieregularnego kształtu pośrodku, pomosty z przodu i tyłu (przynajmniej od 2012), lusterka boczne. Między 2017 a 2019 dodany kogut na dachu. Numer taborowy WKW 4 dodany między 2015 a 2017.

Galeria